Strona główna  

Komunikacja interpersonalna

Drukujdrukuj stronę

Komunikacja interpersonalna

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
Sztuka prezentacji
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
Budowanie zespołów pracowniczych


Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Znak

KI1

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel działów: handlowego lub sprzedaży

Główne zagadnienia
  • analiza procesu komunikowania się
  • model przebiegu komunikacji międzyludzkiej
  • komunikacja werbalna - mowa, struktura wypowiedzi, reguły treściowe i zasady relacyjne
  • eufemizmy, wypełniacze, łączniki
  • elementy komunikacji niewerbalnej - dystans, przestrzeń, kontakt wzrokowy, ubiór, sylwetka, wygląd, gesty, mimika twarzy, ruchy ciała, postawa, brzmienie głosu, prajęzyk
  • systemy reprezentacji
  • aktywne słuchanie
  • style uczenia się
  • atrybuty prezentacji
  • "koło strachu"
  • rozpoznanie audytorium
  • struktura prezentacji, wystąpienia - wstęp, rozwinięcie - argumentowanie, zakończenie
  • tworzenie konspektu prezentacji
  • precyzyjny cel
  • przygotowanie prezentacji
  • próba generalna
  • prezentacja krok po kroku
  • sesja pytań i odpowiedzi- technika ZPOP
Forma

warsztaty
mini
wykłady

Czas szkolenia

16 godz.
2 dni


Sztuka prezentacji

Znak

KI2

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel działów: handlowego lub sprzedaży

Główne zagadnienia
  • jakość komunikacji - świadectwo kultury organizacji
  • odpowiedzialność prezentera za kreację i komunikowanie przekazu oraz wchodzenie w kontakt z odbiorcą
  • mowa, organizowanie wypowiedzi
    i budowanie klimatu kontaktu
  • język wypowiedzi - eufemizmy, wypełniacze i łączniki
  • kształtowanie informacji poprzez mowę ciała - krótki przegląd zalecanej mowy ciała w odniesieniu do dystansu i przestrzeni, wyglądu, kontaktu wzrokowego, mimiki, postawy, ruchu, gestykulacji, głosu i prajęzyka
  • rozpoznawanie audytorium
  • aktywne słuchanie i obserwacja
  • uczenie audytorium
  • cechy profesjonalnej prezentacji
  • rodzaje prezentacji, formułowanie celu prezentacji
  • konspekt prezentacji
  • dobór i stosowanie środków przekazu, pomocy AV i materiałów dla audytorium
  • struktura prezentacji - WSTĘP (wykorzystanie efektu pierwszego wrażenia i efektu pierwszeństwa), ROZWINIĘCIE (argumentowanie), ZAKOŃCZENIE (spirala powtórzeń, wzmocnienie, wykorzystanie efektu świeżości)
  • próba generalna
  • radzenie sobie ze stresem przed prezentacją i w trakcie prezentacji
  • prezentacja
  • sesja pytań i dpowiedzi
  • trudni uczestnicy i niespodziewane zdarzenia
  • ZPOP - technika udzielania odpowiedzi na trudne pytania
  • elementy zakończenia profesjonalnej prezentacji
Forma

warsztaty
mini
wykłady

Czas szkolenia

18 godz.
2 dni


Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna

Znak

KI3

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel

Główne zagadnienia
  • rola komunikowania się w zarządzaniu
  • kultura organizacyjna a procesy komunikowania się
  • audyt procesów komunikacyjnych w firmie
  • metaplan - jak jest, jak powinno być, dlaczego nie jest tak, jak powinno być
  • formy komunikacji i ich dobór w firmie
  • cechy skutecznej informacji
  • tworzenie czytelnych komunikatów, konstruowanie przekazu
  • dobór kanałów komunikacyjnych
  • dekretacja zadań
  • informacja zwrotna
  • panowanie nad plotką
  • komunikacja werbalna i niewerbalna
  • formy komunikacji grupowej - m.in. góra-dół: dół-góra
  • bariery w komunikowaniu się
  • aktywne słuchanie
  • uprawnienia i hierarchia władzy
  • przeładowanie informacyjne
  • poprawa skuteczności komunikowania się - techniki dla nadawcy, odbiorcy oraz nadawcy i odbiorcy
  • zarządzanie komunikowaniem się w organizacji
Forma

wykłady
warsztaty

Czas szkolenia

14 godz.
2 dni


Budowanie zespołów pracowniczych

Znak

KI4

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel, członkowie grup projektowych

Główne zagadnienia
  • uwarunkowania zachowań pracowniczych w organizacji
  • umowa psychologiczna pracownik - organizacja
  • cele i oczekiwania pracowników
  • poznawanie silnych i słabych stron
  • zasoby osobiste i ich ocena
  • identyfikowanie "wewnętrznej załogi" - aktor, kreator, inspirator
  • możliwości a wymagania
  • grupa czy zespół pracowniczy
  • zadania dla zespołu pracowniczego
  • efektywność i bariery efektywności zespołu
  • warunki pracy efektywnego zespołu
  • role zespołowe
  • dobór osób do zadań
  • komunikacja w zespole
  • formy motywacji indywidualnej
    i grupowej
  • sytuacyjne style kierowania
Forma

mini
wykłady
warsztaty

Czas szkolenia

16 godz.
2 dni


 

  • Tematyka, zakres, forma i czas trwania szkolenia mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb.

  • Każde szkolenie jest poprzedzone rozmową o oczekiwaniach i celach szkolenia postawionych przez Zleceniodawcę.

  • Merytoryczne przygotowanie szkolenia (materiał szkoleniowy, ćwiczenia) uwzględnia każdorazowo specyfikę działalności Zleceniodawcy.

  • Każdy uczestnik, bez względu na rodzaj szkolenia (otwarte, zamknięte) otrzymuje materiał szkoleniowy.

  • Istnieje możliwość przygotowania propozycji tematyki szkoleń do Planów szkoleń opracowywanych przez służby organizacji do tego powołane.

 

start o firmie szkolenia doradztwo klienci zapytaj kontakt

Komunikat dotyczący plików cookies!

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej oraz aplikacji statystycznych Google. Użytkownik możne wyłączyć stosowanie plików cookies w przeglądarce internetowej zgodnie z informacją zawartą w polityce plików cookies lub zgadza się na ich używanie.