Strona główna  

Marketing

Drukujdrukuj stronę

Marketing

Marketing w praktyce
Budowa Planu Marketingowego
Badanie i ocena zadowolenia klienta
Profesjonalna obsługa klienta


Marketing w praktyce

Znak

M1

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel działów: marketingu, sprzedaży

Główne zagadnienia
  • rola marketingu w nowoczesnej firmie
  • składowe działań marketingowych
  • analiza otoczenia firmy, elementy marketingu-mix, proces dostosowania do sytuacji rynkowej
  • definiowanie UPS (Unikalnej Propozycji Sprzedaży)
  • koncepcja produktu poszerzonego
  • różnicowanie produktu
  • segmentacja w kontekście oferty korzyści
  • mechanizmy satysfakcji klienta
  • kreowanie wartości dla klienta
  • wskaźniki efektywności w perspektywie klienta
  • tworzenie i wykorzystanie systemu informacji marketingowej w firmie
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


Budowa Planu Marketingowego

Znak

M2

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel działu marketingu, liderzy działy sprzedaży

Główne zagadnienia
  • podstawy skutecznego zrządzania marketingiem
  • źródła wiedzy o klientach i konkurencji
  • analiza klienta
  • analiza konkurencji
  • podejście do badania rynku
  • koncepcja systemu informacji marketingowej
  • struktura i podstawowe założenia planowania marketingowego
  • zakres analiz w Planie Marketingowym
  • analiza SWOT
  • KCS (Kluczowe Czynniki Sukcesu) z obszaru działań marketingowych
  • strategia marketingowa, wybór strategii
  • cele marketingowe
  • realizacja strategii marketingowej - programy marketingowe, harmonogramy
  • współzależność działań wynikających z realizacji pozostałych strategii funkcjonalnych w firmie
  • analiza i ocena skuteczności zarządzania marketingiem
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

16 godz.
2 dni


Badanie i ocena zadowolenia klienta

Znak

M3

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel działów: marketingu, sprzedaży

Główne zagadnienia
  • ocena rzeczywistości rynkowej w aspekcie zadowolenia klienta
  • mechanizmy satysfakcji klienta
  • metody wyznaczania i pomiaru zadowolenia klienta
  • metodyka i techniki badania zadowolenia klienta
  • określenie celu głównego i celów szczegółowych
  • określenie pozostałych danych do badania zadowolenia klienta
  • wybór metody badania, dobór rodzajów pytań, opracowanie listy pytań, wybór skali ocen lub definiowanie oceny
  • budowanie formularzy badania zadowolenia klienta
  • selekcja, korelacja i synteza wyników
  • obliczenie WZK (Wskaźnika Zadowolenia Klienta) i opis wyników
  • wizualizacja wyników
  • sprawozdanie z badań
  • ocena procesu i weryfikacja zastosowanych rozwiązań badawczych
Forma

warsztaty mini wykłady

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


Profesjonalna obsługa klienta

Znak

M4

Adresaci szkolenia

Wytypowany personel marketingu, sprzedaży, zbytu, obsługi klienta

Główne zagadnienia
  • zarządzanie procesem obsługi klienta w firmie
  • wymiary jakości w usługach, a obsługa klienta
  • miejsce obsługi klienta (CS) w marketingu
  • audyt procesu obsługi klienta w firmie
  • cele i zakres obsługi klienta
  • funkcje
  • fazy
  • wykorzystanie teorii luk jakości
  • komunikacja z klientem, charakterystyka, postępowanie w poszczególnych fazach komunikacji
  • od marketingu transakcji do marketingu partnerskiego
  • poziomy relacji z klientem, odpowiedzialność za kształtowanie relacji
  • drabina lojalności klientów
  • scenariusze współpracy
  • analiza utraty klientów
Forma

wykład
warsztaty

Czas szkolenia

8 godz.
1 dzień


 

  • Tematyka, zakres, forma i czas trwania szkolenia mogą być modyfikowane w zależności od potrzeb.

  • Każde szkolenie jest poprzedzone rozmową o oczekiwaniach i celach szkolenia postawionych przez Zleceniodawcę.

  • Merytoryczne przygotowanie szkolenia (materiał szkoleniowy, ćwiczenia) uwzględnia każdorazowo specyfikę działalności Zleceniodawcy.

  • Każdy uczestnik, bez względu na rodzaj szkolenia (otwarte, zamknięte) otrzymuje materiał szkoleniowy.

  • Istnieje możliwość przygotowania propozycji tematyki szkoleń do Planów szkoleń opracowywanych przez służby organizacji do tego powołane.

 

start o firmie szkolenia doradztwo klienci zapytaj kontakt

Komunikat dotyczący plików cookies!

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies dla poprawnego funkcjonowania strony internetowej oraz aplikacji statystycznych Google. Użytkownik możne wyłączyć stosowanie plików cookies w przeglądarce internetowej zgodnie z informacją zawartą w polityce plików cookies lub zgadza się na ich używanie.